Zweryfikowanie składów produktów Marki Gusto - pod kątem rozporządzenia Ministra Zdrowia z 2015 roku o zakazie sprzedaży śmieciowego jedzenia w szkołach.

umiejętności: tworzenie baz danych wyszukiwanie informacji udzielanie profesjonalnych porad dzielenie się doświadczeniem
Termin realizacji: 2021-06-17

Opis zadania

Cel

Proszę o weryfikacje produktów Marki Gusto: https://pufuletigusto.pl/#nasze-smaki
Czy są zgodne z rozporządzenia Ministra Zdrowia z 2015 roku o zakazie sprzedaży śmieciowego jedzenia w szkołach.
Proszę o wypisanie nazwy produktu i określnie: Tak - może być sprzedawany w sklepiku szkolnym. Nie - nie może być sprzedawany w sklepiku szkolnym.

Zakres obowiązków

Weryfikacja zgodna z wiedzą dietetyczną oraz znajomością Rozporządzenia Ministra Zdrowia z 2015 roku o zakazie sprzedaży śmieciowego jedzenia w szkołach.

Forma rozwiązania

Tabela produktów z określeniem czy produkt nadaje się do sprzedaży w sklepiku szkolnym czy nie.
Wykonując to zadanie nauczysz się
  • Wyszukiwać i filtrować informacje
  • Przetwarzać wyszukane informacje
  • Dzielić się informacjami i treściami
  • Angażować się w działania obywatelskie online
  • Kreatywnego korzystania z Internetu

Komentarze i rozwiązania Pokaż:

wolontariusz
ROZWIĄZANIE
WYBRANE ROZWIĄZANIE
2021-06-17 12:43:01
Chrupki kukurydziane naturalne (+ naturalne smakowe): NIE
Chrupki kukurydziane z niespodzianką (wszystkie rodzaje): NIE
Chrupki kukurydziane w czekoladzie (wszystkie rodzaje): NIE
Chrupki kukurydziane BIO (wszystkie rodzaje): NIE
Chrupki kukurydziane smakowe (wszystkie rodzaje): NIE
Krążki kukurydziane smakowe (wszystkie rodzaje): NIE
Bakalie w czekoladzie (wszystkie rodzaje): Nie

Żaden z oferowanych produktów przez markę Gusto nie nadaje się do spożycia w szkołach. W większości chrupek występuje zbyt duża ilość soli (powyżej 0,3 g na 100 g gotowego produktu, nie występuje również obniżona zawartość soli), niektóre z nich posiadają znacznie zawyżoną ilość cukrów i tłuszczu (norma wynosi nie więcej niż 10 g na 100 g produktu gotowego do spożycia).
W załączniku przesyłam rozporządzenie. Głównym źródłem pozyskiwanych przeze mnie informacji był załącznik nr 1, punkt 6.