Cel
Cel stanowiska fundraisera fundacji MARTEL na zbieranie funduszy na biblioteczki w szpitalach jest taki, aby zapewnić dzieciom przebywającym na oddziałach pediatrycznych dostęp do książek, bajek i kolorowanek, które będą im towarzyszyć podczas hospitalizacji. Fundacja MARTEL realizuje ten cel poprzez przekazywanie szpitalom biblioteczek w kształcie serca, zapełnionych książkowymi podarunkami. Fundraiser jest odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie strategii pozyskiwania darczyńców, sponsorów i partnerów, którzy wesprą finansowo lub rzeczowo ten szlachetny projekt.
Zakres obowiązków
Fundraiser fundacji Martel jest odpowiedzialny za planowanie i realizację kampanii na rzecz zbierania funduszy na biblioteczki w szpitalach. Zakres obowiązków fundraisera obejmuje m.in.: identyfikację potencjalnych darczyńców, nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z nimi, przygotowywanie ofert i wniosków dotacyjnych, organizację imprez i akcji promocyjnych, monitorowanie i raportowanie efektów działań oraz dbanie o wizerunek fundacji.
Wolontariusz kontaktuje się z darczyńcami, nawiązuje i podtrzymuje z nimi relacje.
Forma rozwiązania
Forma współpracy wolontaruisza fundraisera fundacji Martel na zbieranie funduszy na biblioteczki w szpitalach jest następująca: wolontariusz zgłasza się do fundacji i otrzymuje materiały promocyjne oraz instrukcję dotyczącą zasad i sposobów prowadzenia zbiórki. Wolontariusz może zbierać fundusze w dowolny sposób, np. poprzez organizację imprez, sprzedaż ciast, licytacje, zrzutki online itp. Wolontariusz przekazuje zebrane fundusze na konto fundacji i otrzymuje potwierdzenie oraz podziękowanie. Fundacja wykorzystuje zebrane fundusze na zakup i dostarczenie książek do wybranych szpitali, gdzie tworzy biblioteczki dla pacjentów i personelu. Fundacja informuje wolontariuszy o efektach zbiórki i zaprasza ich do udziału w kolejnych akcjach.