Regulamin serwisu

 

REGULAMIN

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.    Przedmiotem Regulaminu jest określenie warunków i zasad korzystania z Serwisu internetowego http://tudu.org.pl, w szczególności warunków zawierania Umowy o świadczenie Usług z Fundacją oraz zasad współpracy między Użytkownikami.
2.    Podmiotem będącym właścicielem oraz administratorem serwisu internetowego http://tudu.org.pl jest fundacja działająca pod nazwą „Fundacja Dobra Sieć” z siedzibą w Warszawie (00-590), przy ulicy Marszałkowskiej numer 20/22 lokal 41, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, a także do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonych przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000329778, posiadająca numer NIP 7010182779, numer REGON 141865771, będąca organizacją pożytku publicznego w rozumieniu ustawy z dnia z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
3.    Warunkiem korzystania z serwisu internetowego http://tudu.org.pl jest zapoznanie się z treścią Regulaminu oraz akceptacja Regulaminu.


SŁOWNIK TERMINÓW UŻYTYCH W REGULAMINIE

1.    Autor Zadania – Organizacja, która dodała Zadanie.
2.    Baza Projektów – wyszukiwarka Projektów.
3.    Dane – Dane osobowe Użytkownika, podawane przez niego w Formularzu Rejestracyjnym i zakładce „Profil”, w szczególności: imię, nazwisko, adres e-mail.
4.    E-wolontariat – aktywność polegająca na dzieleniu się swoim czasem, wiedzą i umiejętnościami za pośrednictwem Internetu, w sposób dobrowolny i bez oczekiwania wynagrodzenia.
5.    Formularz rejestracyjny – formularz online dostępny na stronie http://tudu.org.pl, w którym Użytkownik wpisuje Dane.
6.    Fundacja – Fundacja Dobra Sieć, z siedzibą w Warszawie (00-590), przy ulicy Marszałkowskiej numer 20/22 lokal 41, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, a także do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonych przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000329778, posiadająca numer NIP 7010182779, numer REGON 141865771, będąca organizacją pożytku publicznego w rozumieniu ustawy z dnia z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
7.    Komentarz – wiadomość tekstowa dodana przez Użytkownika na stronie Zadania, której celem jest m.in. zadanie pytania autorowi Zadania lub innym Użytkownikom lub skomentowanie Rozwiązania zaproponowanego przez innego Użytkownika.
8.    Konto – indywidualne Konto, do którego Użytkownik Zarejestrowany ma dostęp po wpisaniu i zatwierdzeniu loginu i hasła, wybranych podczas procesu Rejestracji.
9.    Organizator projektów społecznych - organizacja pozarządowa, instytucja, grupa nieformalna, etc., realizująca działania na rzecz społeczności lub osób indywidualnych na polu edukacji, poradnictwa, kultury, dzielenia się wiedzą i umiejętnościami, budowania dobra wspólnego i innych społecznie ważnych dziedzin.
10.    Podziękowanie – wiadomość tekstowa, wysyłana przez Autora Zadania Wolontariuszom zaangażowanym w rozwiązanie Zadania.
11.    Polityka Prywatności – dokument określający szczegółowe zasady gromadzenia i przetwarzania danych osobowych, stanowiący załącznik do Regulaminu.
12.    Projekt – to lista pojedynczych Zadań do wykonania, których celem jest realizowanie działań na rzecz społeczności lub osób indywidualnych na polu edukacji, poradnictwa, kultury, dzielenia się wiedzą i umiejętnościami, budowania dobra wspólnego i innych społecznie ważnych dziedzin, dodana przez Użytkownika Organizacja.
13.    Rejestracja – czynność polegająca na założeniu Konta Użytkownika w Serwisie.
14.    Rozwiązanie – wiadomość tekstowa dodana przez Użytkownika na stronie Zadania, będąca propozycją rozwiązania Zadania.
15.    Serwis – serwis internetowy znajdujący się pod adresem http://tudu.org.pl, którego celem jest umożliwienie Użytkownikom prowadzenia współpracy online odbywającej się na zasadach E-wolontariatu.
16.    Społeczność – wszyscy Użytkownicy posiadający Konto w Serwisie.
17.    Umowa – umowa o świadczenie Usług drogą elektroniczną zawierana pomiędzy Fundacją a Użytkownikiem.
18.    Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Fundację w oparciu o  Regulamin.
19.    Użytkownik niezarejestrowany – każda osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, mająca zdolność prawną, która korzysta w jakikolwiek sposób z Serwisu.
20.    Użytkownik zarejestrowany – osoba korzystająca z Serwisu, reprezentująca jeden z dwóch poniższych typów użytkowników:
a.    Organizacja – Użytkownik zarejestrowany, który zamieszcza w Serwisie opracowane przez siebie Projekty i Zadania; ma także możliwość komentowania i rozwiązywania Zadań dodanych przez innych Użytkowników. Konto Użytkownika Organizacja może założyć Organizator projektów społecznych.
b.    Wolontariusz – Użytkownik zarejestrowany, ma możliwość komentowania i rozwiązywania Zadań dodanych przez innych Użytkowników. Konto Użytkownika Wolontariusz może założyć każda osoba fizyczna. Osoba niepełnoletnia może założyć Konto w Serwisie tylko za zgodą opiekuna prawnego.
21.    Wolontariusz - osoba, która w świetle Ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. 2003 nr 96 poz. 873) może być wolontariuszem.
22.    Zadanie – dodane przez Organizację zadanie, możliwe do na zasadzie E-wolontariatu, wykonania za pośrednictwem Internetu w czasie krótszym niż 3h, będące częścią Projektu.

ZASADY DZIAŁANIA I CELE SERWISU

1.    Opis

Serwis TuDu.org.pl (zwany dalej „Serwisem”) to serwis internetowy stworzony przez Fundację Dobra Sieć (zwaną dalej „Fundacją”), umożliwiający Użytkownikom dodawanie i wykonywanie zadań w sposób e-wolontariacki – czyli dobrowolnie i bez oczekiwania wynagrodzenia, za pośrednictwem Internetu. Funkcjonalności Serwisu oparte są o mechanizm crowdsourcingu, polegający na zbieraniu wiedzy i informacji od Społeczności – geograficznie rozproszonej grupy osób w celu m.in. rozwiązania problemu, wytworzenie dobra/produktu, znalezienia odpowiedzi na pytania. Serwis dostępny jest online pod adresem http://tudu.org.pl.

2.    Cele

Celem Serwisu jest umożliwienie Użytkownikom prowadzenia współpracy online odbywającej się na zasadach E-wolontariatu. Serwis dedykowany jest w szczególności Organizatorom projektów społecznych i Wolontariuszom.

3.    Kto może korzystać z Serwisu?

Organizatorzy projektów społecznych oraz Wolontariusze. Wchodząc na stronę Serwisu, rejestrując w niej Konto lub korzystając z jej usług, Użytkownik potwierdza fakt akceptacji zapisów niniejszego Regulaminu. Jeśli użytkownik nie akceptuje zapisów Regulaminu, nie może wchodzić na strony Serwisu ani korzystać z jego usług.

4.    Jak działa Serwis?

Dwie główne funkcjonalności Serwisu to:

1.    Aplikacja do zarządzania projektem, która pozwala Organizacjom dodać Projekt i rozpisać go na Zadania – czyli zadania, których wykonanie zajmuje stosunkowo niewiele czasu i które mogą być wykonane przez Wolontariuszy za pośrednictwem Internetu.

2.    Społeczność Wolontariuszy i Organizacji, posiadających różnorodne zainteresowania
i umiejętności, mających możliwość komentowania i rozwiązywania Zadań.


WARUNKI I ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG

1.    Fundacja świadczy Usługi za pośrednictwem Serwisu, który stanowi platformę crowdsourcingową (platformę współpracy online) o charakterze społecznym, umożliwiającą Organizatorom projektów społecznych i Wolontariuszom współpracę opartą na zasadach E-wolontariatu przy rozwiązywaniu Zadań.
2.    Serwis jest ogólnie dostępny, z zastrzeżeniem, że niektóre funkcjonalności Serwisu, treści zamieszczone w Serwisie lub Usługi mogą być dostępne tylko i wyłącznie dla Użytkowników zarejestrowanych.
3.    Uzyskanie statusu Zarejestrowanego Użytkownika przez Użytkownika wymaga założenia Konta w Serwisie.

Rejestracja

1.    Aby założyć Konto, Użytkownik:
a.    Wypełnia Formularz rejestracyjny, dostępny pod adresem http://tudu.org.pl, decydując, czy chce założyć konto Organizacji, czy Wolontariusza. Użytkownik zobowiązuje się do podania w Formularzu rejestracyjnym prawdziwych Danych i ich aktualizacji w razie potrzeby. W przypadku ujawnienia faktu podania nieprawdziwych Danych, Fundacja zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub usunięcia Konta Użytkownika.
b.    Składa oświadczenie o zapoznaniu się z treścią i akceptacji Regulaminu poprzez zaznaczenie odpowiedniego przycisku wyboru (tzw. „check-box”), znajdującego się obok oświadczenia o zapoznaniu się z treścią i akceptacji Regulaminu.
c.    Potwierdza wolę założenia Konta w Serwisie poprzez kliknięcie w link aktywacyjny, wysłany do Użytkownika e-mailem. Czynność ta stanowi zakończenie procesu Rejestracji.
2.    Użytkownik jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy danych dostępowych do swojego Konta.
3.    Z Konta może korzystać tylko Użytkownik, który je zarejestrował. Jeśli Użytkownik podejrzewa, że trzecia osoba może korzystać z jego konta, zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia Fundacji.
4.    Potwierdzenie woli założenia Konta w Serwisie poprzez kliknięcie w link aktywacyjny oznacza wyrażenie zgody na zapisanie Użytkownika na listę mailingową „Użytkownicy platformy TuDu.org.pl”, służącej do wysyłania Użytkownikom newslettera. Użytkownik może w dowolnym momencie wypisać się z listy mailingowej, klikając w link znajdujący się w każdej wiadomości wysyłanej w newsletterze.

Zawarcie i rozwiązanie Umowy

1.    Zawarcie Umowy pomiędzy Użytkownikiem a Fundacją zachodzi w momencie potwierdzenia Rejestracji przez Użytkownika, odbywającego się poprzez kliknięcie w link aktywacyjny, wysłany przez Fundację na adres e-mail Użytkownika po wypełnieniu przez niego Formularza rejestracyjnego.
2.    Umowa zostaje zawarta na czas nieoznaczony i jest realizowana niezwłocznie od chwili jej zawarcia.
3.    Umowa może być rozwiązana przez każdą ze stron:
a.    Przez Fundację w momencie nieprzestrzegania przez Użytkownika Regulaminu poprzez usunięcie Konta Użytkownika.
b.    Przez Użytkownika poprzez usunięcie Konta. Usunięcia Konta Użytkownika dokonuje Fundacja na pisemny wniosek Użytkownika.

USŁUGI

Świadczenie usług na rzecz Organizacji

1.    Fundacja świadczy na rzecz Organizacji Usługi polegające na umożliwieniu jej zamieszczania w Serwisie Projektów i Zadań oraz uzyskania wsparcia Wolontariuszy przy ich rozwiązywaniu.
2.    Fundacja świadczy Usługi na rzecz Organizacji nieodpłatnie.

Dodawanie Projektu

1.    Dodanie Projektu możliwe jest po zalogowaniu na Konto Użytkownika Organizacja.
2.    Formularz dodawania Projektu wyświetla się po kliknięciu w przycisk „Dodaj projekt”.
3.    W formularzu dostępne są m.in. następujące pola:
a.    Nazwa Projektu.
b.    Opis Projektu.
c.    Data.
d.    Avatar.
4.    Po wypełnieniu formularza należy kliknąć w przycisk „Zapisz projekt”.
5.    Fundacja zastrzega sobie prawo do weryfikacji opisu Projektu, w szczególności pod względem jego zgodności z Regulaminem oraz atrakcyjności i możliwości zainteresowania nim Użytkowników, a także prawo zgłoszenia uwag i zastrzeżeń oraz odmowy publikacji Projektu w Serwisie.
6.    Niedozwolone jest zamieszczanie w Serwisie Projektów, które nie mają charakteru E-wolontariatu, m.in. ofert pracy, próśb o wsparcie finansowe, ofert wolontariatu wykonywanych w sposób tradycyjny. W przypadku zamieszczenia przez Użytkownika ww. niedozwolonych Projektów, Fundacja zastrzega sobie prawo do ich usunięcia i poinformowania o tym fakcie Organizacji.

Dodawanie Zadania

1.    Dodanie Zadania możliwe jest po zalogowaniu na Konto Użytkownika Organizacja.
2.    Formularz dodawania Projektu wyświetla się po kliknięciu w przycisk „Dodaj zadanie”.
3.    W formularzu dostępne są m.in. następujące pola:
a.    Wybór Projektu, do którego przypisane będzie Zadanie.
b.    Nazwa Zadania.
c.    Opis Zadania.
d.    Kategoria.
e.    Umiejętności.
f.    Data – termin realizacji.
4.    Po wypełnieniu formularza należy kliknąć w przycisk „Zapisz zadanie”.
5.    Fundacja zastrzega sobie prawo do weryfikacji opisu Zadania, w szczególności pod względem jego zgodności z Regulaminem oraz atrakcyjności i możliwości zainteresowania nim Użytkowników, a także prawo zgłoszenia uwag i zastrzeżeń oraz odmowy publikacji Zadania w Serwisie.
6.    Niedozwolone jest zamieszczanie w Serwisie Zadań, które nie mają charakteru E-wolontariatu, m.in. ofert pracy, próśb o wsparcie finansowe, ofert wolontariatu wykonywanych w sposób tradycyjny. W przypadku zamieszczenia przez Użytkownika ww. niedozwolonych Zadań, Fundacja zastrzega sobie prawo do ich usunięcia i poinformowania o tym fakcie Organizacji.

Świadczenie usług na rzecz Wolontariusza

1.    Fundacja świadczy na rzecz Wolontariusza Usługi polegające na umożliwieniu mu rozwiązywania w Serwisie Zadań zamieszczanych przez Organizacje oraz uzyskiwania od Organizacji Podziękowań.
2.    Fundacja świadczy Usługi na rzecz Wolontariusza nieodpłatnie.

Rozwiązywanie Zadania

1.    Zadania mogą być rozwiązywane tylko przez Użytkowników Zalogowanych.
2.    Użytkownicy wykonują Zadanie poprzez dodawanie do niego Komentarzy i Rozwiązań.
3.    Autor Zadania wybiera najciekawsze Rozwiązania i zamienia status Zadania na „Rozwiązane”.
4.    Autor Zadania przesyła Wolontariuszom zaangażowanym w rozwiązanie Zadania Podziękowanie.
5.    Podziękowanie widoczne jest w profilu Wolontariusza.

PRAWA I OBOWIĄZKI ZAREJESTROWANEGO UŻYTKOWNIKA

1.    Użytkownik jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa i może korzystać z Usług świadczonych przez Fundację wyłącznie dla własnych celów, odpowiadających celom oraz właściwościom Usług.
2.    Użytkownik jest zobowiązany do niedziałania na szkodę Serwisu lub Fundacji.

PRAWA I OBOWIĄZKI FUNDACJI

1.    Fundacja ma prawo do okresowego zablokowania dostępu Użytkowników do Serwisu oraz Użytkowników zarejestrowanych do Konta z powodu prowadzonych prac modernizacyjnych lub naprawczych Serwisu.
2.    Fundacja ma prawo do okresowego lub stałego zablokowania dostępu danego Użytkownika zarejestrowanego do korzystania z niektórych lub wszystkich funkcjonalności Serwisu, jeżeli poweźmie uzasadnione podejrzenie lub otrzyma informację, że dany Użytkownik zarejestrowany korzysta z Serwisu w sposób, który narusza lub naraża na naruszenie postanowienia Regulaminu lub powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
3.    Fundacja jest zobowiązana dokładać wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu oraz świadczenia Usług zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE

1.    Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sytuacji, gdy Użytkownik nie jest usatysfakcjonowany z poziomu świadczonych Usług albo Usługi świadczone są niezgodnie z Regulaminem.
2.    Adres do przesyłania reklamacji: biuro@dobrasiec.org.
3.    Reklamacja składana przez Użytkownika musi zawierać co najmniej następujące informacje:
a)    dane Użytkownika pozwalające na identyfikację Użytkownika;
b)    dokładny opis nieprawidłowości będącej przedmiotem składanej reklamacji, opcjonalnie Użytkownik może zaproponować sposób usunięcia nieprawidłowości wskazanej w reklamacji.
4.    Reklamacja powinna zostać złożona Fundacji w terminie 14 (czternastu) dni od daty wystąpienia nieprawidłowości będącej przedmiotem składanej reklamacji.
5.    Fundacja jest zobowiązana do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania reklamacji i udzielenia odpowiedzi na złożoną reklamację w sposób, w jaki otrzymała reklamację i na adres, z którego otrzymała reklamację. Termin rozpatrzenia reklamacji może być w uzasadnionych przypadkach przedłużony, lecz nie dłużej niż do 30 (trzydziestu) dni od dnia otrzymania reklamacji, a Fundacja jest zobowiązana powiadomić o tym fakcie Użytkownika przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.    Fundacja zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie w dowolnym czasie.
2.    Fundacja jest zobowiązana do powiadomienia Użytkowników oraz Zarejestrowanych Użytkowników o planowanej zmianie Regulaminu poprzez zamieszczenie w Serwisie ogłoszenia o fakcie i terminie zmiany Regulaminu wraz z treścią zmienionego Regulaminu oraz wskazaniem wszystkich zmian Regulaminu, w taki sposób, aby było widoczne i czytelne dla każdego Zarejestrowanego Użytkownika przy najbliższym logowaniu do Konta.
3.    W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne obowiązujące przepisy prawa polskiego.
4.    Treści i funkcjonalności zamieszczone w Serwisie są dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska. Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Fundacji Dobra Sieć oraz Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Serwis powstał w ramach Programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności pn. „Nowe Technologie Lokalnie”, realizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego przy wykorzystaniu środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Zezwala się na dowolne wykorzystanie treści – pod warunkiem zachowania niniejszej informacji, w tym informacji o stosowanej licencji, posiadanych praw oraz o Programie „Nowe Technologie Lokalnie”. Treść licencji jest dostępna na stronie http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/.
5.    Treści zamieszczane przez Użytkowników Serwisu są dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0 Polska. Utwór należy odpowiednio oznaczyć, podać link do licencji i wskazać, jeśli zostały dokonane w nim zmiany. Remiksując utwór, przetwarzając go lub tworząc na jego podstawie, należy swoje dzieło rozpowszechniać na tej samej licencji, co oryginał. Treść licencji jest dostępna na stronie https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.pl.
6.    Wszelkie treści i materiały udostępnione w Serwisie i dotyczące danego Projektu, Zadania lub Użytkownika, takie jak tekst, zdjęcia, ilustracje lub filmy, stanowią własność i pochodzą tylko i wyłącznie od Użytkownika. Fundacja nie ingeruje w żaden sposób w treści i materiały pochodzące od Użytkownika, chyba że Fundacja otrzyma udokumentowaną informację, iż naruszają one powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym prawa autorskie, własności przemysłowej lub osobiste osób trzecich, zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje.
7.    W przypadku zgłoszenia przez jakąkolwiek osobę trzecią w stosunku do Fundacji roszczeń z tytułu naruszenia majątkowych lub osobistych praw do treści lub materiałów zawartych w opisie Projektu, opisie Zadania, Komentarzu lub Rozwiązaniu, w szczególności praw autorskich, własności przemysłowej lub osobistych, Użytkownik Zarejestrowany zobowiązuje się zwolnić Fundację od obowiązku świadczenia na rzecz osoby trzeciej, w szczególności przystąpić do ewentualnego procesu po stronie Fundacji i pokryć wszelkie koszty związane z udziałem Fundacji w postępowaniu sądowym oraz ewentualnym postępowaniu egzekucyjnym, a także ponieść wszelkie koszty związane z ewentualnym pokryciem roszczeń majątkowych i niemajątkowych związanych z naruszeniem praw osób trzecich.
8.    Regulamin obowiązuje od dn. 1 lutego 2017 r.